۱۳۹۶ آذر ۲۳, پنجشنبه

شروط پایان اعتصاب کارگران هفت‌تپه

کارگران مجتمع نی‌شکر هفت‌تپه بعد از پنج روز متوالی اعتصاب، در مذاکره‌ای که از چهارشنبه ‌شب تا بامداد پنجشنبه (22 و 23 آذر 96)  طول کشید به توافقاتی با کارفرما دست پیدا کردند و به اعتصاب‌شان خاتمه دادند.
صبح پنجشنبه با سخنرانی فرماندار شوش در جمع کارگران، اعتصاب پایان پیدا کرد و کارگران کارخانه را روشن کردند.

دو نماینده کارگری حاضر در این مذاکره خبر دادند اعضای سندیکای کارگری در مذاکره با مهرداد رستمی «رئیس هیئت‌مدیره مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه» توافق کردند:
1-     دو ماه حقوق ماه‌های اخیر در دو قسط متوالی ظرف دو هفته آینده پرداخت شود. پس از این مدت 2 ماه حقوق پرداخت نشده از سال 94 که قبل از این گفته می‌شد به پیمانکار پرداخت شده، در دو قسط پرداخت شود.
2-     مدیران ارشد کارخانه از جمله مدیرعامل، مدیر کارخانه، رئیس حراست، و مدیران امور مالی و اداری برکنار شوند.
3-      حق سنوات بازنشستگی کارگران بلافاصله بعد از بازنشسته شدن‌شان پرداخت شود. پیش از اعتصاب کارگران در صورت بازنشستگی باید تعهد می‌دادند تا دو سال این حق قانونی را مطالبه نکنند.
4-     قراردادهای روزمرد و یک‌ماهه  به سه ماه افزایش یابند. به این ترتیب کف امنیت شغلی از روزمزد به سه ماه تبدیل می‌شود.
5-   برگزاری انتخاباتی برای انتخاب نمایندگان 3700 کارگر مجتمع هفت‌تپه بدون مداخله و نظارت کارفرما و نهادهای حکومتی. کارگران درباره نام تشکل صنفی‌شان حساسیتی ندارند اما هیچ نوع مداخله‌ای از سمت دولت و کارفرما در روند انتخابات را نمی‌پدیرند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر